Reklamačný poriadok

Všeobecné ustanovenia

Tento reklamačný poriadok (ďalej len „RP“) bol vypracovaný v súlade so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákonom č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ako aj ďalšími všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.

Tento RP upravuje práva a povinnosti kupujúceho a predávajúceho pri uplatňovaní práv zo zodpovednosti za vady tovaru zakúpeného prostredníctvom internetového obchodu Hifiza.

Predávajúci:

Artec, s.r.o., IČO: 45562857, Pod hliniskom 1069/2B, 01007 Žilina

info@hifiza.sk, +421 903 106 751

(ďalej len „predávajúci“)

Kupujúci:

Spotrebiteľ alebo fyzická/právnická osoba, ktorá nakupuje tovar prostredníctvom internetového obchodu Hifiza. (ďalej len „kupujúci“)

 

I. Záručné podmienky

  1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.
  2. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim, pokiaľ nie je pre konkrétny tovar uvedené inak alebo pokiaľ sa nejedná o tovar, na ktorý sa vzťahujú špeciálne zákonné podmienky (napr. potraviny, batérie, atď.). Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
  3. Ak ide o použitú vec, kupujúci a predávajúci sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, najmenej však 12 mesiacov.
  4. Záruka sa nevzťahuje na vady spôsobené:
    • mechanickým poškodením tovaru kupujúcim,
    • používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú prirodzenému prostrediu pre daný typ tovaru alebo návodu na obsluhu,
    • zanedbaním starostlivosti o tovar,
    • poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami,
    • poškodením tovaru prírodnými živlami alebo vyššou mocou,
    • neodborným zásahom, opravou alebo úpravou vykonanou osobou, ktorá nie je autorizovaná predávajúcim.

II. Uplatnenie reklamácie (reklamačný proces)

  1. Kupujúci je povinný tovar prezrieť ihneď po jeho prevzatí. V prípade zistenia mechanického poškodenia obalu alebo samotného tovaru je kupujúci povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť prepravcovi a spísať s ním záznam o škode. Taktiež je povinný informovať predávajúceho.
  2. Vady, ktoré sa prejavia v záručnej dobe, je kupujúci povinný reklamovať bez zbytočného odkladu po ich zistení.
  3. Reklamáciu je potrebné uplatniť písomne, a to zaslaním e-mailu na adresu info@hifiza.sk alebo poštou na adresu Pod hliniskom 1069/2B, 01007 Žilina.
  4. Súčasťou reklamácie musí byť:
    • identifikácia kupujúceho (meno, priezvisko, adresa, telefón, e-mail),
    • popis reklamovaného tovaru (názov, model),
    • číslo objednávky alebo faktúry,
    • dátum prevzatia tovaru,
    • podrobný popis vady tovaru a ako sa vada prejavuje,
    • návrh spôsobu vybavenia reklamácie (viď. bod IV.).
  5. K reklamácii je potrebné priložiť doklad o kúpe tovaru (faktúra, pokladničný blok) a v prípade potreby aj záručný list, ak bol vystavený.
  6. Reklamovaný tovar je potrebné doručiť predávajúcemu na vlastné náklady kupujúceho (ak sa predávajúci s kupujúcim nedohodnú inak). Tovar by mal byť kompletný, čistý a ideálne v originálnom obale.
  7. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci nárok na úhradu poštovného v minimálnej výške, a to len ak doručenie tovaru predávajúcemu bolo nevyhnutné na posúdenie reklamácie.

III. Priebeh reklamácie

  1. Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie bezodkladne po jej doručení, a to e-mailom na adresu uvedenú kupujúcim.
  2. Predávajúci vybaví reklamáciu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Táto lehota sa môže predĺžiť, ak sa predávajúci a kupujúci dohodnú inak. Ak ide o zložitý prípad, predávajúci môže potrebovať viac času na posúdenie vady, o čom kupujúceho bezodkladne informuje.
  3. O výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný telefonicky alebo e-mailom.

IV. Spôsoby vybavenia reklamácie

  1. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť:
    • Kupujúci má právo na bezplatné, včasné a riadne odstránenie vady.
    • Predávajúci vadu odstráni opravou tovaru.
    • Ak tovar nebol ešte použitý, kupujúci má právo namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti.
    • Ak nie je oprava možná alebo účelná, predávajúci môže tovar vymeniť za nový.
  2. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako vec bez vady:
    • Kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť (vrátenie kúpnej ceny).
  3. Ak ide o iné neodstrániteľné vady:
    • Kupujúci má právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
  4. Ak kupujúci uplatní reklamáciu do 12 mesiacov od kúpy, predávajúci môže reklamáciu zamietnuť len na základe odborného posúdenia. Ak predávajúci zamietne reklamáciu po 12 mesiacoch od kúpy, je povinný kupujúceho informovať o tom, komu môže zaslať tovar na odborné posúdenie.
  5. Ak kupujúci opakovane reklamuje rovnakú vadu (aspoň dvakrát po oprave) alebo ak má tovar väčší počet vád (aspoň tri vady súčasne), má právo na výmenu tovaru alebo na odstúpenie od zmluvy.

V. Alternatívne riešenie sporov

  1. Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, akým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.
  2. Ak predávajúci na túto žiadosť odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (napr. Slovenská obchodná inšpekcia, www.soi.sk) alebo prostredníctvom platformy RSO (Online riešenie sporov) na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  3. Alternatívne riešenie sporov je možné len pre spotrebiteľov.
  4. Cieľom alternatívneho riešenia sporov je dosiahnutie zmierlivého riešenia sporu medzi stranami.

VI. Záverečné ustanovenia

  1. Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom jeho zverejnenia na webovej stránke hifiza.sk.
  2. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu tohto reklamačného poriadku. Zmeny sú účinné dňom ich zverejnenia na webovej stránke.
  3. Vzťahy neupravené týmto reklamačným poriadkom sa riadia platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.

 

Prílohy:

Reklamačný formulár